Aktualności

Zamiast finalizacji zamówienia, było oszustwo

Data publikacji 25.11.2023

2600 złotych, tyle po kontakcie z rzekomym kontrahentem stracił 70 – letni mieszaniec Kielc. Wszystko zaczęło się od szlifierki , którą senior wystawił na sprzedaż w sierpniu. Niestety, dał wiarę oszustowi, który pod pretekstem zakupu przesłał mu link do finalizacji transakcji. Stało się jednak inaczej i zamiast zapłaty, doszło do nieuprawnionej wypłaty.

Wczoraj do Komisariatu Policji IV w Kielcach zgłosił się 70 – letni mieszkaniec Kielc. Mężczyzna informował, że w sierpniu na stronie jednego ze sklepów internetowych wystawił na sprzedaż szlifierkę.  W miniony czwartek skontaktował się z nim potencjalny nabywca, który aby sfinalizować transakcje przesłał 70 –latkowi  link. Zaraz po tym jak sprzedający go otworzył, został przekierowany na stronę, gdzie wybrał ikonę swojego  banku, po czym  zalogował się na swoje konto. Niedługo po tym otrzymał 4 kody zatwierdzające transakcje, które potwierdził. Po tym jak wpisał ostatni z kodów, zorientował się, że coś jest nie tak. Zamknął okno przeglądarki, po czym zalogował się na swoje konto. Niestety, tam spotkała go bardzo przykra niespodzianka, bowiem jak się okazało ktoś wypłacił z jego konta 2600 złotych.

Ku przestrodze!

  • Podczas transakcji internetowych zachowaj zasadę ograniczonego zaufania;
  • Nie klikaj w linki szczególnie te przesyłane od osób obcych pod pretekstem uiszczenia zapłaty;
  • Nie podawaj danych wrażliwych, numerów kont, loginów, kodów BLIK;
  • Kupuj tylko od zaufanych sprzedających, którzy mają pozytywne oceny od innych kupujących.

 

Opr. MPK

Źródło: KMP w Kielcach

Powrót na górę strony